Saturday, July 17, 2010

India - part 2 09/7 - 17/07

HEEEEEETTTTTT, heeft al iemand dit woord ontleedt ? Hot, heiss, heet, hitte, humidity of 80% of zoiets ... pfff t is echt zweten voor dood in India in deze periode van het jaar ... ik heb nog nooit in mijn hele leven zoveel gezweet als hier, k vind het echt niet meer kunnen :-/.
Maar bon, neemt niet weg dat het een hele toffe reis blijft, maar t is wel supervermoeiend.

Waar was ik gebleven ? Na Agra zijn we naar Bharatpur geweest, waar we s morgens het vogelreservaat van Keoladeo bezocht hebben, druppend van het zweet ofcourse. In de namiddag zijn we decadent aan een zwembad gaan liggen in een poepchique hotel, het water was ... heet ... veel verkoeling was er dus niet aan, maar de rust was welkom na een week van hard doorreizen.
Dag erop zijn we naar Jaipur gegaan, waar we 3 nachten verbleven zijn, leuke stad en daar zijn we oa naar een bollywoodfilm gegaan, Milenge Milenge, een verhaal a la Serendipity, chance dat we het verhaal herkenden want de film was enkel in Hindi. Wel hilarisch om dit mee te maken, echt leuk !
Na alles wat moet gezien worden, gezien te hebben, hebben we nog een halve dag vrij genomen, omdat we s nachts naar de finale van de wereldbeker gekeken hebben, onze groep was in 2 verdeeld, sommige voor Nederland en sommige voor Spanje. Was wel leuk op het dak van ons megatof hotelletje in Jaipur, voor iedereen die ooit naar Jaipur gaat ... Pearl Palace is the place to be ! Nadien bus genomen naar Nawalgarh, waar de mooiste havelis staan van gans India, prachtige oude koopmanshuizen. We hebben daar het festival van Ganesha meegemaakt, ganse parade in de straten van dit kleine gezellige stadje, een verademing na al die grote steden. Nadien uitgenodigd geworden op een trouw, t was wel nog maar de eerste dag, dus veel werd er nog niet gevierd, de bruid mochten we nog niet zien, maar in het naar huis gaan, botsen we op een ware rave, feest op straat, voor de bruidegom, die triest op zijn paard zat. Triest om te trouwen of triest omdat hij niet kon meedansen, wij hebben alleszins meegedanst en de Indiers gingen compleet uit hun bol.
Nadien moordende busrit van 5h naar Bikaner, heetste plaats totnogtoe, woestijnstad waar we juist terug zijn van onze woestijntocht. Ik vond er niet zoveel aan, ook enkele deelnemers ziek of slap van de hitte ... je zou voor minder, t is eigenlijk onverantwoord om in volle zon door de woestijn te trekken, bij 50 graden celsius. Ik ben dus nu echt wel een voddeke, maar we zijn net een ijsje gaan eten en ik voel mij iets beter, straks waarschijnlijk op de pot zeker ;-).
Morgennacht rijden we door met een nachtbus naar Delhi en de dag daarop ga ik naar Rishikesh, dus dinsdag eindelijk in Rishikesh, het yogamekka van India en nog zoveel meer, wij gaan daar vooral een wandelinkske maken en hopelijk genieten van lagere temperaturen. k Wil ook nog naar Haridwar, een nog heilirige stad aan de ganges, waar ze s avonds lichtjes op het water plaatsen als offer aan de heilige rivier.
En zaterdag is het dan al zover, vlucht terug naar huis. t Is snel gegaan, t is nog niet over, maar zo voelt het al een beetje voor mij toch. t Is een superleuke groep die ik meeheb, dus we amuseren ons, maar mijn pijpje is langzaam uit aan het doven, t is veel te warm, kan er echt niet zo goed meer tegen, maar k ben nog steeds positief en k geniet nog, ook van de airco in de kamer, waarvoor ik normaal gezien allergisch ben ;-)).

Dikke kussen en tot zaterdag, misschien wel op de Gentse Fieste !!!

1 Comments:

Blogger Unknown said...

Namaste Masha!
De reis bevalt je precies wel, ondanks de hitte (amai 50 graden!).
Geniet nog van de laatste week, en cu soon xxx

6:45 PM  

Post a Comment

<< Home