Monday, February 05, 2007

30/01 - 05/02 Sydney - Auckland

Vooraleer ik het vergeet ... weten jullie wat ik gedaan heb in Melbourne ?? Awel, nu gaan de meesten onder jullie een heel negatief beeld over mij hebben, een aantal zullen zeggen "goh die onnozele trien", een aantal zullen nostalgisch terugdenken aan de tijd ... "Neighbours, everybody needs good neighbours ... with a little understanding, you could find a perfect friend !!!! Neighbours, should be there for one another, that's when good neighbours become good friends !!" Jajaja, goed geraden ! Ik heb de set van NEIGHBOURS bezocht ;-), echt heeeeeel grappig ! Ik had een halve dag excursie geboekt, met als toemaatje het bezoek van een acteur uit de serie. Ik zat daar te wachten op de bus, samen met een coole gast uit het hostel ... we vroegen aan elkaar "where do you go ?", en dierven beiden amper toegeven dat we allebei de "Neighbours-tour" geboekt hadden, want ja dat is toch wel een beetje nerdy nietwaar ! Dus lachen he ..., opgestapt op de bus, zat ik tussen allemaal Engelsen en Ieren (what's new ?), en begon de chauffeur direct details prijs te geven van wat er in de toekomst nog zoal gaat gebeuren in de serie ... wetende dat ze hier zo'n 3.5 jaar voorzitten op Belgie, en dat ik al bijna 2 jaar (jaja ik ben afgekickt !) niet meer kijk naar de serie, was er dus heel veel gebeurd waar ik geen weet van wist. Maar de acteur die ons een bezoekje bracht, kende ik gelukkig wel, nl. Dr Karl Kennedy !! Echt wel heel leuk ! En ik voelde het he ... we had a connection, definitely ! Jullie kennen mij he, ik die zelfs Tom Cruise kon krijgen, had geen enkel probleem met Karl he ;-), hij was enorm fier dat er iemand uit Belgie was, de show wordt door 120.000.000 (jaja miljoen) kijkers elke dag bekeken, in meer dan 30 landen wordt Neighbours uitgezonden ... niet te doen gewoon ! Allee, als er mensen zijn die enige details willen over wie nu zoal op trouwen gestaan heeft met Paul Robinson ofzo, let me know en voor een prijsje vertel ik jullie alles !

Soit, genoeg met het gezever, please neem mij niet op alles au serieux (voor diegenen die mij niet genoeg zouden durven kennen), de rest van mijn dagen in Sydney heb ik doorgebracht met wandelen, zo heb ik op mijn eentje met mijn eeuwige gezel de ipod (wat zou ik zijn zonder hem !) een 10km lange wandeling gemaakt in Manly (The Manly scenic walkway), Manly ligt op een half uurtje varen van Sydney, en heeft een van de mooiste stranden die Sydney rijk is. Het wandelpad liep langs verschillende baaitjes, haventjes, stranden, nationaal park etc ... prachtige wandeling ! Opeens kwam ik aan een verlaten baai, enkel een bootje lag aangemeerd. Ik had geen bikini bij, maar ben gewoon in mijn onderbroek in het water gesprongen, fantastisch gewoonweg ! Ik heb het al geschreven he, van alle steden die ik deze 5 maand al gezien en bezocht heb, heeft Sydney toch mijn hart gestolen hoor ! Hier nemen ze de ferry ipv de bus, zalig gewoon om met de boot naar je werk te moeten gaan he ?
De donderdag heb ik de trein genomen naar de Blue Mountains, de bergen zijn hier blauw, omdat ze volstaan van Eucalyptus-bomen, die dus smorgens een blauwige damp afgeven. Nu, toen ik daar aankwam, regende het en zag het grijs, mistig, je zag geen meter voor je ... ik ben daar een aantal uur gebleven, had enkel een tshirt aan en heb mij daar een vuilniszak gekocht om mij te beschermen tegen de regen .... Na de lunch, heb ik de trein teruggenomen naar Sydney, waar het niet regende ! Grrrr, blue mountains ... misty, foggy mountains you mean ! Ik heb er gewoon niets van gezien, spijtig en what a waist (30 euro voor niets uitgegeven dus)
De dag erop - ik was zo weg van Manly - heb ik terug de ferry naar Manly genomen en ben ik een dagje gaan luilekkeren op het strand. Ferme golven, zalig zonnetje, weeral hemels ! En baywatch op het strand ! Nu, hier geen Pamela Andersonnen, of David Hasselhoffen op het strand, neen in Australie lopen ze gekleed op het strand, want de zon doet teveel "harm", met een strohoed op, een lange tshirt in het geel en een rode short, vallen ze genoeg op ! Ze roepen hier ook constant door de micro "paaarents, beware, you should always gaaaurd your children, and beware of the bluebottles, they sting, the only thing you can do is NOT go in to the water, or clean your skin under fresh water, please swim where the flags are ....", nadat je dit 5 keer gehoord hebt, weet je het wel ! En dit steeds in dat gruwelijke Aussie-accent he ... soit dat weerhield mij niet om te gaan zwemmen, die bluebottles heb ik ook niet gezien (enkel dode op het strand), en toen ik aan het zwemmen was hoorde ik "HELP, HELP", jajaja, een man in nood ! Ikke snel teken gedaan naar de baywatcher op het strand, en hup met 2 kwamen ze hem redden ! Spektakel op Manly-beach ;-), mijn dag was goed ! Die man was gewoon in paniek, dat zag ik van ver, ikke en een vrouw naast mij allebei kweetniethoe cool "he's just panicking, poor fella !".

Tijdens mijn verblijf in Sydney, heb ik 2 keer afgesproken met Taleen, die had ik leren kennen in Tasmanie. Taleen is een geboren Sydney-girl, en haar vriend is een Aborigine van West-Australie, Carl. Carl is een kunstenaar en wil naam gaan maken in Aborigine-kunst. Hij gaat voor mij een grote schilderij maken over mijn reis !! De max, ik vind het gewoon super ! Ik ga er hem natuurlijk voor betalen, de deal is dat hij dan wel superbekend moet worden en dat mijn schilderij dat 100 keer zoveel waard gaat zijn he ;-), maar ik ga ze natuurlijk nooit verkopen, want ze gaat over mij gaan !! Ik ga dus in juni nog eens moeten en willen afzakken naar Sydney, om mijn painting te gaan ophalen, en dan mag ik ook bij hen logeren ! What are friends for he ! Ben echt wel superblij hiermee !

Zondag heb ik dan de vlucht naar Auckland genomen, ik was iets meer dan 2 uur op voorhand op de luchthaven, de file die stond aan te schuiven was ellenlang ... eindelijk was het mijn beurt, en wat zei die madam aan de counter ? "Wat ? Heb jij nog geen retourticket ?, maar dan kan ik je niet inchecken ! Voor Nieuw-Zeeland, een van de voorwaarden dat ze je in het land binnenlaten, is dat je een retourticket moet hebben ..." Shit zeg, daarvoor moet je dus in toerisme werken he !! Ik had daar al vaag iets van gehoord, maar dacht natuurlijk naief weg dat ze mij wel gingen doorlaten, voor mijn vriendelijke lach, voor mijn blonde haar met een uitgroei van 7 cm (Shakira-look yes !), maar neen dus ... ze zei "je hebt nog 40min om een ticket te kopen en in te checken". Ikke spurten, zweten, zenuwen van hier tot ginder en een ticket gekocht bij Air New Zealand voor een retour op 03/04. Ik vroeg nog aan de verantwoordelijke "if I could jump the queue, as my flight is leaving in 40minutes" en zij "neen, niet nodig", ja tarara, wel nodig he truttemie !! Ik stond mij daar op te jagen (voor het eerst in maanden he), met gevolg dat ik 2 maagcrises gehad heb op de vlucht :-//, ja ik ben dus toch nog meegekunnen op de vlucht, maar heb moeten spurten gelijk op de Olympische spelen, en mijn bagage was natuurlijk niet ingecheckt ... nu is mijn rugzak toegekomen, maar een ander klein koffertje nog niet. Ondertussen heb ik koorts en een ferme keelontsteking, dus ikke gisteren naar de apotheker en ik vroeg of ze niets hadden tegen een "we call it in Belgium an angina", diene vent sloeg alle kleuren uit ... met bibberende stem en mij wreed aandachtig opnemend "what do you normally take for this matter ??", ikke "bwah just antibiotics". Hier is een "angina" een hart-aandoening, zeer ernstig dus ! En hij dacht dat ik er nog ferm gezond uitzag ;-0.
Allee, vandaag naar de dokter geweest, die zei dat ik een goede diagnose gesteld had bij mezelf, dubbele angine, dus 10 dagen penicelline slikken en aspirine. kZal er wel doorgeraken ! En morgen komt mijn mamaatje toe, die kan dan lekker zorg dragen voor mij he ;-)), joepie ! Ik ga haar morgenvroeg gaan afhalen, waarom moeten die vluchten altijd zo vroeg landen he ... 07h40 brrr. En dan gaan we binnen een dag of 2 eens gaan zien hoe mooi Nieuw-Zeeland wel niet is ! Nu hier in Auckland heb ik niet zo'n goed gevoel, ligt voor een deel aan mijn gezondheids-toestand en in vergelijking met Sydney, ... er is geen vergelijk mogelijk laat ik het zo stellen !

Schatjes, tot het volgende verslag

ps amai, zit hier in een internet-shop, die ook karaoke-opnames doet vr Chinezen ... vals dat die kunnen zingen !! Heb er nu een oorontsteking ook bij ;-))

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

hi neighboursgirl

Auckland is misschien niet super, maar wacht tot je de rest van NZ ziet...
Kia Ora!

En pas op met dien angina he :)

Groetjes
Frank

4:45 AM  

Post a Comment

<< Home