Wednesday, December 06, 2006

02/12 - 06/12 Patong - Khao Lak

De zaterdag terug naar Patong gegaan met de boot. Eerst via Phi Phi, waar we een 5tal uur vrij hadden, eer we de boot naar Phuket konden nemen. Een wandeling rond het centrum gemaakt en een siesta gepakt aan het strand. Phi Phi is dus supertoeristisch, niet te doen ! t Is wel duidelijk dat het geld in Thailand zit, na de tsunami is hier alles direct terug opgebouwd, aan een megasnel tempo, en nu is er dus niets meer te merken van de gevolgen van de tsunami. Er was wel een herdenkingssite op Phi Phi, triest om zien, met fotos van de slachtoffers.
De zondag hebben we in de namiddag een uitstap gemaakt naar het James Bond Island ! Als dikke vette toeristen, werden we met een megagrote bus afgehaald. De bus zat al volgeladen, en we voelden ons precies 2 apen in een kooi, en volgen he die kudde !! De gids was eigenlijk wel goed, we hebben haar oprecht gecomplimenteerd met haar kunnen ! De trip bestond uit eerst een tempel bezoeken in een grot, monkeycave genaamd, maar de monkeys vonden het te warm en kwamen niet opdagen ... daarna doorgereden tot het nationaal park, waarin dus ook het James Bond Island ligt. WAUW, heel mooi hoor dat park ! Karstrotsen, mangrove, ... yes ok, been there done that, maar toch vond ik het heeeel mooi ! Op de bus natuurlijk de James Bond film gezien die hier opgenomen werd : The Man with the Golden Gun !
Ik vind daar dus absoluut niets aan he, aan die Bond-films ... al zeker niet aan die uit de jaren 70, maar was wel leuk om die locatie eens te zien ... ze teren hier al 32 jaar op die scene, can you imagine ? En voor Mark was het maar teleurstellend, hij had het eiland groter verwacht. Soit, we hebben de verplichte fotos genomen, wij in een Bond-pose !
Nadien nog een bezoek gebracht aan een Seagypsy-dorp, dat al ferm rijk geworden was van de massas toeristen die ze ontvangen. Maar ook hier, moet dit dorp ferm geraakt zijn door de tsunami.
De maandag moest Mark normaal gezien zijn vlucht terug hebben naar huis, maar Martinair had 18 uur vertraging ... ik was daar wel blij mee natuurlijk, zo had ik mijn maatje nog wat langer bij mij. We zijn nog eens goed uitgegaan in Patong, want vorige week was hier een stroompanne (na een verschrikkelijk onweer) en toen hadden we niets gezien van de hoerenbuurt. En ik wou dat zien ! Ja meisjes, sorry he, nu niet gaan denken "dat is absoluut vrouwonvriendelijk ..." , er is wat van aan natuurlijk ... dikke vette venten met jonge fijne meisjes. Maar ook jonge hippe gasten met ladyboys, of gelijk wat ... we hebben het allemaal zien paraderen voor onze neus. Ik wou af en toe Mark aan zijn lot overlaten, om de reactie van de hoertjes te zien ... heel grappig, dan kwam ik opdagen en dachten ze "oei oei weg met die handel" en ik dan gebaren dat ik 'k weet nie hoe kwaad was op Mark en iedereen lachen ! In een andere bar hebben we ferm wat fotos genomen, raar maar die hoertjes komen nogal veel naar mij ... ligt het aan mijn blik ? Ik denk toch niet dat ik hun uitdagend aankijk ... denk dat het vnl ligt aan het feit dat ze van mij een "goeiendag" krijgen en dat ze normaal gezien niet veel vriendelijke vrouwen tegen het lijf lopen. Nu kwam daar eentje naar ons, liep mij echt wel tegen het lijf, wou mij masseren en een triootje met ons, dat zagen we nu niet echt zitten, maar we hebben haar wel een drankje getrakteerd en de verplichte pics genomen.
De dinsdag zijn Mark en ik dan elk onze weg gegaan, hij met de minibus richting luchthaven en ik met de minibus naar Khao Lak, het gebied dat het zwaarst getroffen werd door de tsunami.
Wat je ook hier nog ziet van de tsunami, is niet veel ... alleen dat hier het strand totaal niet meer ontwikkeld is, alle restaurantjes en barretjes zijn gelijk gemaakt met de grond, en in de plaats daarvan bouwen ze hier nu grotere resorts.
En hier ben ik nu ... all by myself ! Gisteren een hoopje miserie, vandaag gaat het al beter, en morgen zal het nog beter worden. Want ik heb mij ingeschreven op een duiksafari ! Jaja mensen, ik ga het mij laten kosten ! Een 4daagse/4nachten cruise naar de Similan-eilanden en Richelieu-rock ! Voor de duikers onder jullie zou dat een belletje moeten laten rinkelen. Beste duiksites van Thailand ! Ontdekt door JJ Cousteau. 14 duiken staan op het programma en ik doe ondertussen mijn advanced course. Weet niet of ik wel 14 duiken ga doen, heb nog nooit zoveel gedoken, maar tschijnt absoluut de moeite te zijn, wie weet ben ik dan wel volledig gebeten en word ik wel divemaster ;-) ... denk van niet hoor !!
Dus volgend verslagje na mijn duikcruise, met 14 thais, 2 zweden, een hollandse en een spanjaard, samen met hem ga ik die cursus volgen, hopelijk is het een hombre muy bonito, de divemaster zelf is een Mexicaan, dat zal wel zo'n dwerggeval dan zijn ...

Big hughs,

Masha

0 Comments:

Post a Comment

<< Home