Tuesday, December 19, 2006

12/12 - 19/12 Khao Lak en Chiang Mai (nieuwe versie)

Hi darlings ! Dit is een aangepaste versie, want ik wil jullie nog mijn verhaal over Thai Boxing vertellen !!

Momenteel zit ik in Chiang Mai, nu mijn vlucht naar Adelaide uitgesteld is tot 30/12, moest ik nog efkes mijn tijd zien te vullen in Thailand. Had geen zin om nog eens oude sites enzo te bezoeken, want die heb ik allemaal 6 jaar geleden gezien, en zoveel zullen die niet veranderd zijn he !
Ik ben na mijn duikavontuur nog 2 dagen in Khao Lak gebleven, constant zitten twijfelen wat ik nu juist wou doen en waar ik naartoe wou. Ik was bijna terug meegegaan op duiksafari ... maar de overredingskracht van Jose - my buddy, was niet overtuigend genoeg, en mijn rede en portemonnee zeiden dat ik niet 2keer zo een grote kost kon uitgeven !
Dan heb ik dus maar een lowcost-vluchtje geboekt van Phuket naar Bangkok en dan van Bangkok naar Chiang Mai, in het noorden van Thailand.
Vrijdag moest ik al om 07h klaarstaan voor de taxirit naar Phuket, want ik zag een nachtbus naar Bangkok echt niet zitten (12 uur, neen dat heb ik al gehad in Laos), om 09h was mijn vlucht met Air Asia (de Aziatische versie van Virgin) en dat verliep perfect ! Ik was om 10h20 in Bangkok maar had pas mijn aansluiting om 16h15 naar Chiang Mai. Gelukkig zat Elsa bij mij op de vlucht, een Amerikaans meisje van 25, een kunstenares, en wij hebben elkaar een aantal uur gezelschap gehouden. Toch wel komiek hoe snel mensen contact zoeken met elkaar, echt verbaasd mij enorm ... als je als man en vrouw reist, dan denkt iedereen direct dat je een koppel bent en dan laten ze je met rust. Als je met 2 meisjes reist, leg je iets makkelijker contact, maar als je alleen reist gaat dit dus supersnel ! Enfin, ik heb mijn draai terug gevonden, in het alleen zijn en reizen.
Mijn 2de vlucht had ik geboekt met 12Go ... never again dus ! Want dat vluchtje had maar liefst 6 uur vertraging ! Daar zaten we dan, in de departuregate, zonder info zonder drank zonder eten. Een half uurtje voor de vlucht opsteeg, hebben we uiteindelijk allemaal een flesje water gehad en een burger king-hamburger ... ik heb er mij snel 2 gepakt, want dit was om 21h s avonds en ik had al van s morgens niet meer gegeten ... amai mijne rekker !
Om 23h was ik uiteindelijk in Chiang Mai, heb geknord tot het ochtendgloren en heb de zaterdag niet veel meer gedaan dan een beetje rondgewandeld en geslapen.
Zondag heb ik een cursus Thais koken gevolgd, dit had ik ook al eens 6 jaar geleden gedaan, maar ja ik was alles weer vergeten ! Nu kan ik volgende gerechtjes probleemloos in elkaar flansen : loempia's met pindasaus, green curry met kip, kip met basilicum (zo lekker !!!), pad thai (de beste thaise noedels), payapa-salade en gecarameliseerde banaan in cocos met ijs ! We hebben dit allemaal ook opgegeten, dus 3keer zoveel als ik normaal eet ... resultaat ? Maagcrise, echt niet te doen ... t is duidelijk dat ik niet veel meer kan eten !
Zondagmorgen een toffe Zwitserse leren kennen, Marissa, ze heeft 9 maand op de Malediven gewerkt als reisleidster voor Hotelplan, dus we begrijpen elkaar ;-), amai die dutse heeft echt wel nood aan volk om haar heen en om andere landschappen te zien, kan het mij levendig voorstellen ! Maandag hebben we samen met Christophe, een Fransman, brommertjes gehuurd. Gelukkig volledig automatische brommers, want die met versnellingen zagen we niet zitten ! We hebben een tour van 110 km afgelegd rond Chiang Mai, in het begin waren we nog een beetje onzeker en we zeiden "we gaan niet sneller dan 40km per uur he ?", maar eenmaal in de bergen, heuvel op en af, haalden we al snel hogere snelheden. Ik heb op een moment op de highway 90km per uur gereden ... wel grillig als je erbij stilstaat hoor ! Je neemt hier als brommertje, gewoon de plaats in van een auto, ikke zelf van die vans en trucks voorbijgestoken he !! Ja, voor mij is dat ferm hoor ! T Was dus een hele leuke dag !
Thailand is mooi, maar t klinkt natuurlijk superverwend als ik zeg "ik heb dit allemaal al eens gezien", en Thailand is zo opgesoupeerd door het toerisme, dat het geen naam heeft ! Toch proberen de Thais zoveel mogelijk hun eigen tradities te bewaren, oa stond ik versteld van het volgende : ik zat zaterdagavond, rond 18h van een heerlijke coffeeshake te nippen, toen om klokslag 18h, het Nationale Volkslied door de micros klonk op straat. Iedereen stond stokstijf te luisteren naar dat lied en sommigen zongen mee. Dit kan je je absoluut niet voorstellen he in Belgie ? Hier lopen de Thais ook allemaal met gele tshirts rond, de Nationale kleur. Ze zijn er geobsedeerd door, nu vooral met dat de koning zijn 60jaar op de troon + wijn 80ste verjaardag gevierd heeft. The king rules hier, that's for sure !
Vanmorgen heb ik een yogasessie gevolgd, neen ik ben nog niet aan het vliegen of wat dan ook, ik ben niet opzoek naar mijn innerlijke zelf, want die heb ik al gevonden en k vind het een leuke ;-)), ik wou gewoon wat beweging, t is hoog tijd dat ik mijn lijf voorbereid op de volgende stap ! Tis te zeggen, op Australie en Tasmanie ! Want daar ga ik grote wandelingen maken, en daarvoor moet je fit zijn !Yoga alleen helpt daar niet voor natuurlijk, dus in de namiddag ga ik eens 3uur Muy Thai doen ! Thai Boxing !! Maar ik wil niet op mensen slaan he, alleen een boksbal en conditietraining voor mij ! Ik heb spieren ontdekt waarvan ik niet wist dat ik ze had ! Amai die yoganezen (of hoe noem je mensen die yoga volgen ;-), die zijn nogal soepel hoor ! Had het enkel wat moeilijk toen de lerares bezig was over onze "innerself, en begonnen te hummmen ... en iedereen deed mee he, not my cup of tea, maar ik ga blijven gaan voor de excercise !.
Gisteren ben ik een shortje gaan kopen, ik moet genoegen nemen met een mannen-boxershort, grappig wel ! Maandag reden we ook rond, gelijk een bende Hell's Angels, we hadden van John (de eigenaar van de guesthouse waar ik verblijf) 3 lederen jackets gekregen, met de naam van de guesthouse op. Ik dacht eerst "goh zo'n warme vest" maar dat was nodig, in de bergen hier kan het fris zijn ! 25 graden ... dat ben ik echt niet meer gewoon, ik kreeg kippenvel ! Raar he !Als dat Thai Boxing, mij aanstaat, dan ga ik een cursus volgen van een dag of 10, zodat ik goed gespierd en afgetraind in Australie mijn intrede maak ! Ik moet ook nog naar Mae Sai gaan, de grens met Birma, omdat mijn visum verloopt op 26/12 en ik pas op 30/12 wegga ... om nodeloze kosten te vermijden kan ik ook nog eens naar Birma of Myanmar gaan, voor een dagje en dan heb ik terug een visum voor een maand. Ondertussen is dat weer een stempel bij he in mijne pas ;-))
Binnen 5 dagen Kerst ? Niet dat ik dat al ooit ferm vierde in Belgie, maar ik denk er dus absoluut niet aan ! Hoe kan dat ook, in dit zonnige weer he ? Toch wens ik al die lieve mensen in Belgie, die graag kerst vieren, het beste kerstfeest ooit ! + een gelukkig nieuwjaar !

Ok, dus hier het verhaal van mijn eerste thai boxing les ! De MAX echt waar ! Mijn teacher kwam mij halen met zijn brommer, zo een klein ventje van een jaar of 50 schat ik. Ik dacht dat hij gewoon vr de arena werktte ofzo, maar neen, eens toegekomen in de arena (jaja, waar de echte matchen/fights doorgaan), kreeg ik direct een short met THAI BOXING op ... gieren natuurlijk ! Mijn teacher Oudong heeft subiet een foto van mij genomen, die jullie hopelijk een dezer mogen bewonderen. Eerst moest ik 20 rondjes lopen rond de boxkring, toen moest ik nog 10 minuten touwtje springen ... ok, voor mij kon de training er dan eigenlijk wel al opzitten ;-). Maar neen, toen moesten de echte Muya Thai-bewegingen nog aan de beurt komen he ! Eerst op een band staan springen, dan de eerste beenbewegingen doen, dan de kuiten trainen, en dan mocht ik beginnen kloppen op mijn meester ! Ik dacht dat ik het niet meer had ! Ikke "neen, ik wil je geen pijn doen", maar ja die kerel heeft natuurlijk al erger meegemaakt dan een zwak Mashaatje he ! Dus ik kon niet anders dan hem in de ribben stoten, met mijn been in zijn zij slaan, met mijn knie in zijn maag ... en hij maar "ja ja, goed goed !, vely much powel !!" vely stlong legs ! Ik dacht dat ik geen kracht had in mijn benen en armen, maar daar zijn ze hier niet van overtuigd ! Die mannen zagen mij graag komen he ! Toen ik goed en wel opgewarmd was (en al enkele blauwe plekken rijker was), vond Oudong het hoog tijd dat ik eens tegen een andere Thai mocht vechten ! Een gast van een jaar of 20, gekwetst in zijn vorige fight, en nu dus een gewillig slachtoffer voor mij ! Ik heb staan gieren van het lachen, ben weggelopen toen hij mij ging "aanvallen", we hebben dus veel plezier gemaakt ! Neen, Thai Box is niet zo agressief als ik gedacht had, die gasten zijn supersympathiek en vinden het de max dat een vrouw deze sport uitprobeerd ! En sport is het zeg ! Er was daar een Fransman en die is op enkele weken tijd 10 kilo vermagerd ! Dat zal wel bij mij niet het geval zijn, maar ik heb alleszins gezweet als een rundm en voel mij nu super ! Na mijne workout heb ik een welverdiende massage gekregen, net als de professionele boksers ;-) vond het echt wel heel grappig, mijzelf zo te zien liggen op die massagebank ! Voelde mij net Rocky ;-)). Al die mannen willen mij natuurlijk heel graag terugzien, me vely populal with Thai boxel ;-)) en binnen enkele dagen ga ik ook terug, voor een weekje ofzo, eens zien hoelang ik het volhou ! Maar nu ben ik dus gebroken !! Blauwe plekken en stramme spieren, dus morgen en overmorgen zal ik mij kalm moeten houden ! Ja niet slim he, eerst 4 maanden geen sport en dan 1.5 uur yoga en 2.5 uur Thai Box op 1 dag !
Dus dit was het, ik wou dit nog eens delen ;-))

Dikke kussen en tot ?

La Masha

ps aan diegenen die op deze site reageren, thanks vr jullie berichtjes (Kim), maar vermits ik je mailadres niet heb kan ik je niet antwoorden

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hey Masha,

't werd wel eens tijd dat ik iets van mij liet horen. Wees gerust, had er al veel aan gedacht, maar nog niet tot actie overgegaan. Bij deze dus. Heb wel al een aantal van je superverhalen gelezen uiteraard. Zoals het er uitziet, ga jij nu dus superafgetraind terugkomen ....ENJOY !!!!nog en we denken aan u !!! Martin

3:17 PM  
Anonymous Anonymous said...

Masha darling,
we willen die foto's absoluut zien van jou in Thaise boxersoutfit!
Liefs uit Belgie
Frank & Jim

4:52 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hi Masha,

ik volg je belevenissen hier af en toe om te kunnen wegdromen bij verre oorden maar wat comment achterlaten was weer lank geleden. De kerst staat voor de deur dus ik wens je prettige feestdagen toe in de zon. Zelf vertrek ik voor een weekje sneeuw, sauna en rendieren naar Helsinki.

Viel spass, phil

12:27 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hey Masha,
Ik kom hier ook eens piepen, ik volg nu jouw verhalen, samen met die van Sofie en Jan.
Masha, hier in Belgenlandje weinig spannend nieuws, the usual rond kerst, gluhwein, kerstmarkten, Clouseau in Concert, een nieuwe miss Belgie, ... kortom, NIETS om voor naar huis te komen want volgend jaar zal het niet anders zijn.
Dus: (ook al kan ik mij voorstellen dat het niet altijd gemakkelijk is, zo verre aan den andere kant van de wereld in je uppie), geniet volop van je avonturen daar in 't zonneke, der zijn der hier toch wel een paar jaloers zulle ! Veel liefs, Eileen.

12:07 AM  
Anonymous Anonymous said...

Masha, eindelijk ben ik er toe gekomen nog eens op jouw site te kijken en heb toch een uurke of 2 zeer geinteresseerd gekeken naar al uw foto's, er zitten echt prachtige foto's bij, zeker die met uw boxershort ;-). Ik ga nu toch proberen dit eens meer te doen. Heb uw link naar mijn schoonouders doorgestuurd want die gaan volgend jaar op reis naar Vietnam.
In ieder geval prettig eindejaar.
Groetjes, Freddy, Nathalie en Jonas.

6:22 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hey Masha'ke,

ik heb net gelezen dat je op 30/12 naar Adelaide vliegt. Ik weet niet hoe lang je daar blijft, maar wij kunnen gerust een dagje vroeger naar daar komen. We hebben dan ook nog een auto, dus kunnen de omgeving bekijken of zo.
Als ik niets van je hoor, komen we misschien pas op 4/1 daar aan. Maar dan kunnen we nog altijd samen eens goed eten, kwestie van wat reserves op te doen voor je naar tasmanie gaat, want dat zal nodig zijn.... Je ziet maar. Wij doen een poging om op tijd onze mail te checken.....
Hopelijk tot volgende week!

Fie en Jan

3:35 PM  

Post a Comment

<< Home